Hur mycket tid och vilka kostnader som marknadsföringen inför en uppsättning innebär är något som jag tror folk i allmänhet inte har en aning om. Vi lägger ungefär 20% av den totala omsättningen av en uppsättning på just marknadsföring. Det är svårare att nå ut i dagens samhälle, mediabruset har blivit så stort att det mesta drunknar i mängden. Därför gäller det att försöka hitta de kanaler där det är lättast att nå människor. Vi har kört med radio och TV-reklam i rätt stor utsträckning de senaste 10 åren, och det har slagit rätt väl ut. Men nu verkar det som Facebook och Instagram tar över allt mer. Eva sköter den biten ihop med Casper Ingels, och de har utvecklat det väldigt bra tycker jag. Sedan är det det vanliga annonserandet i olika tidningar, det kommer man aldrig ifrån om man vill nå en äldre kundkrets. Affischer sätter vi upp över hela kommunen också. Att jag tar upp detta är för att vi just nu håller på att marknadsföra “Släkt var det här!” som skall spelas på Maxim i Borlänge. Detta är en del av vad vi gör, men nu vet ni lite vad vi gör när vi pratar om marknadsföring.
Nu skall jag iväg och besiktiga bilen … önska mig lycka till.
Må så gott!
Pigge.